Effektiv og simpel ældrepleje

Klikkit til brug hos hjemmeplejen

Klikkit i hjemmeplejen hjælper borgere og plejepersonale med at sikre, at de nødvendige opgaver udføres rettidigt. Klikkit gør det nemmere for borgere at huske planlagte opgaver og at registrere dem, så plejepersonalet kan følge med i deres behandling i realtid.

Simple og intelligente knapper 

Klikkits fysiske knapper er til at hjælpe borgere i eget hjem.

Knapperne fastgøres nemt på fx. medicin, blodtryksmåler eller vandflaske. Simple alarmer fra knapperne påminder borgeren om at udføre de ønskede opgaver på det rigtige tidspunkt.

Knapperne og borgerappen er forbundne og hjælper borgeren med at udføre opgaven rettidigt.

Opgaverne planlægges i samråd med plejespersonalet. Knappernes alarm bipper, indtil der klikkes på knappen, hvorefter information om at opgaven er udført sendes direkte til  plejepersonalets dashboard. 

Borgernes opgaver kan indstilles nemt fra dashboardet og knapperne kan programmeres individuelt og tilpasses fuldstændigt til den enkelte borgers behandlingsplan.

Lydene gør knappen nem at finde og alarmen er kalibreret til at passe ældre borgeres hørelse.

Trin 1: Fastgør knappen

Knappen fastgøres nemt til f.eks. et pilleglas, vandflaske eller blodtryksmåler.

Trin 2: Tag handling

Når alarmen lyder på det planlagte tidspunkt, udføres opgaven af borgeren.

Trin 3: Kvittér med et klik

Når opgaven er fuldført, kvitterer borgeren med et klik på Klikkit knappen.

Klikkit hjælper borgere i eget hjem med at følge deres behandling og at gøre dem mere selvstændige i hverdagen.

Klikkits borgerapp

Klikkits borgerapp er en visuel og auditiv reminder om behandling og er forbundet med de fysiske knapper. Borgerappen giver en ekstra alarm forskudt af knapperne og er med til at sikre at borgeren følger behandlingen.

Sammen med knappernes alarm er borgerappens visuelle påmindelser med til at øge sikkerheden, når borgeren varetager en større del af deres egen behandling.

Borgerappen kan forbindes med én eller flere knapper afhængigt af, hvad der er behov for.

Dashboard for plejepersonale

Dashboardet er plejepersonalets visuelle overblik over de borgere, de har ansvar for. Gennem dashboardet kan plejepersonalet indstille alarmer på knapperne gennem en hurtig og visuel proces, enten via en computer eller på deres egen tablet når de er på besøg hos en borger.

Med dashboardet er det let at være på forkant med behandlingen da plejepersonalet har et konstant overblik over om borgerne følger deres planlagte behandling.

Oplysninger om den enkelte borger og på tværs af borgergrupper vises i realtid, så de kan bruges til at give den bedste og mest aktuelle support, når det er nødvendigt. Visningen kan tilpasses for at vise de mest meningsfulde oplysninger for enhver plejeorganisation.

Trin 1: Vælg opgave

Først vælges typen af opgave/aktivitet som borgeren skal mindes om. f.eks. at tage sin medicin, drikke vand eller motionere.

Trin 2: Sæt tider

Nu sættes tider på hvor ofte borgeren skal have alarmer om den specifikke opgave. Det kan være dagligt, flere gange om dagen eller ugentligt.

Trin 3: Klik på knappen

For at få en opgave til at snakke sammen med en specifik knap, klikkes der nu på knappen for at parre de to.

Klikkit by The HabLab ApS
Silkegade 8
1113 København K
CVR: 39481863